Éstos son explicados al alumnado para que conozcan qué se les evalúa y no descuiden los otros aspectos de la evaluación final de cada trimestre y del curso, haciendo inciso en que los resultados de las pruebas escritas o exámenes no son la nota final de la materia en exclusiva.
Estos son los criterios del aula de cuarto de primaria:
ÀREA: MATEMÀTIQUES
CRITERIS
DE QUALIFICACIÓ (%): 2N CICLE
|
||
Al
quadern es tindran en compte: la realització i correcció dels exercicis,
neteja, ordre, presentació. Ortografia, cal·ligrafia i signes de puntuació
adequats.
|
Proves escrites/orals, fitxes i exercicis. à Assoliment dels blocs dels
continguts a treballar a cada trimestre.
|
45
|
Proves escrites/orals, fitxes i exercicis. à Resolució de problemes.
|
25
|
|
Preguntes
e intervencions orals a classe adients.
|
10
|
|
Tasca correcta dins l’aula (activitats,
treballs, tasques cooperatives, quadern de classe...).
|
10
|
|
Observació
de l’actitud general: esforç,
interès, atenció, motivació, tasques de casa, compliment de les normes,
participació cooperativa...
|
10
|
ÀREA: CIÈNCIES NATURALS CRITERIS
DE QUALIFICACIÓ (%): 2N CICLE
|
||
*Aquests
criteris de qualificació seran variables en funció de les característiques i
necessitats de l’alumnat
|
Proves escrites/orals, fitxes i exercicis.
(Assoliment dels blocs dels continguts a treballar a cada trimestre).
|
60 %
|
Preguntes
e intervencions orals a classe adients.
|
10 %
|
|
Tasca correcta dins l’aula (activitats,
treballs, tasques cooperatives, quadern de classe, experimentació, recerca
d’informació...).
|
20 %
|
|
Observació
de l’actitud general: esforç,
interès, atenció, motivació, tasques de casa, compliment de les normes,
participació cooperativa...
|
10%
|
ÀREA: CIÈNCIES SOCIALS
CRITERIS DE QUALIFICACIÓ (%): 2N CICLE
|
||
*Aquests
criteris de qualificació seran variables en funció de les característiques i
necessitats de l’alumnat
|
Proves escrites/orals, fitxes i exercicis.
(Assoliment dels blocs dels continguts a treballar a cada trimestre).
|
60 %
|
Preguntes
e intervencions orals a classe adients.
|
10 %
|
|
Tasca correcta dins l’aula (activitats,
treballs, tasques cooperatives, quadern de classe, experimentació, recerca
d’informació...).
|
20 %
|
|
Observació
de l’actitud general: esforç,
interès, atenció, motivació, tasques de casa, compliment de les normes,
participació cooperativa...
|
10%
|
ÁREA: LLENGUA CATALANA I
CASTELLANA
CRITERIS DE QUALIFICACIÓ (%): 2N CICLE
|
||
ÍTEMS
|
BLOCS A QUALIFICAR
|
|
Coneixements
lingüístics
|
-
Conceptes fonamentals en cada curs.
-
Exercicis pràctics d’aplicació dels conceptes morfològics, semàntics,
sintàctics i fonològics.
-
Gramàtica, vocabulari, ortografia.
|
30
|
Comprensió
oral
|
-
Comprensió literal.
-
Comprensió inferencial.
-
Comprensió valorativa.
|
10
|
Comprensió
escrita
|
10
|
|
Expressió
oral*
|
-
Vocabulari adequat.
- Producció de textos coherents.
|
20
|
Expressió
escrita*
|
-
Cal·ligrafia.
-
Ortografia i puntuació.
-
Vocabulari adequat.
-
Cohesió del text, estructura.
-
Presentació.
|
20
|
Observació
directa
|
-
Compliment de les normes de l’aula i del centre.
-
Esforç.
-
Presentació i realització de tasques.
-
Interès i participació.
|
10
|
* En 6è EP, en llengua castellana, l’equip de cicle
acorda modificar el percentatge per les característiques del nivell i del grup:
à Expressió oral: 10%
à Expressió escrita: 30%
ÀREA: PLÀSTICA
CRITERIS DE QUALIFICACIÓ (%): 2N CICLE
|
||
OBSERVACIONS
|
INSTRUMENTS
|
|
La
bona disposició i actitud de l’alumnat en aquesta àrea són fonamentals la
creativitat, la responsabilitat en el treball, la neteja, l'ordre i
l'organització del treball i hauran de ser també tingudes en compte a l' hora
de qualificar als alumnes.
|
Observació
de l’actitud: esforç, interès,
atenció, motivació, compliment de les normes, participació cooperativa...
|
50 %
|
Progrés
en la utilització de les tècniques
artístiques practicades i en l’ús dels diferents estris.
|
30 %
|
|
Presentació de treballs: puntualitat, cura,
neteja, ordre.
|
20 %
|
ÀREA: MÚSICA
CRITERIS DE QUALIFICACIÓ (%): 2N CICLE
|
||
Al
quadern de música es tindran en compte: la realització i correcció dels
exercicis, neteja, ordre, presentació. Ortografia, cal·ligrafia i signes de
puntuació adequats.
|
Fitxes
i exercicis escrits
|
20%
|
Activitats,
treballs, quadern de classe...
|
10%
|
|
Observació
de l’esforç, atenció, presentació de treballs, tasques de casa, participació,
compliment de les normes, intervencions a classe...
|
70%
|
ÁREA:
LLENGUA ANGLESA
CRITERIS DE QUALIFICACIÓ (%): 2N CICLE
|
||
ÍTEMS
|
BLOCS A QUALIFICAR
|
|
Comprensió
oral
|
-
Comprensió literal d’audicions senzilles
-
Comprensió inferencial.
-
Comprensió valorativa.
|
20%
|
Comprensió
escrita
|
20%
|
|
Expressió
oral
|
-
Vocabulari adequat.
- Producció de textos orals coherents.
|
20%
|
Expressió
escrita
|
-
Cal·ligrafia.
-
Ortografia i puntuació.
-
Vocabulari adequat.
-
Cohesió del text, estructura.
-
Presentació.
|
20%
|
Observació
directa
|
-
Compliment de les normes de l’aula i del centre.
-
Esforç.
-
Presentació i realització de tasques.
-
Interès i participació.
|
20%
|
ÀREA: VALORS SOCIALS I
CÍVICS
CRITERIS DE QUALIFICACIÓ (%): 2N CICLE
|
||
*Aquests
criteris de qualificació seran variables en funció de les característiques i
necessitats de l’alumnat
|
Activitats escrites/orals correctes
dins l’aula,
fitxes i exercicis: activitats, treballs, tasques cooperatives, quadern de
classe, experimentació, recerca d’informació... (Assoliment dels blocs dels
continguts a treballar a cada trimestre).
|
60 %
|
Preguntes
e intervencions orals a classe adients.
|
20 %
|
|
Observació
de l’actitud general: esforç,
interès, atenció, motivació, compliment de les normes, participació
cooperativa...
|
20 %
|
ÀREA: RELIGIÓ CRITERIS
DE QUALIFICACIÓ (%): 2N CICLE
|
||
Al
quadern es tindran en compte: la realització i correcció dels exercicis,
neteja, ordre, presentació. Ortografia, cal·ligrafia i signes de puntuació
adequats.
|
Feina diària: Fitxes, exercicis escrits,
activitats, treballs, quadern de classe...
|
40%
|
Participació diària: Preguntes e intervencions
orals a classe.
|
30%
|
|
L’actitud cap a l’aprenentatge: Observació de l’esforç,
atenció, presentació de treballs, tasques de casa, participació, compliment
de les normes...
|
30%
|
ÀREA:
EDUCACIÓ FÍSICA
CRITERIS DE QUALIFICACIÓ (%): 2N CICLE
|
|
ÍTEMS
|
|
Comprensió
i assoliment dels continguts.
|
10%
|
Realització
i execució de les activitats.
|
25%
|
Esforç
i interès per superar-se.
|
10%
|
Compliment
de les normes i respecte als materials.
|
25%
|
Activitat
física i salut
|
25%
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada