CEIP Guillem de Montgrí - Centre d'Educació Infantil i Primària - Ctra. Sta. Agnès s/n Sant Antoni de Portmany (07820) - Tel/fax: 971344818 - Eivissa - (Illes Balears)
Per dubtes i suggeriments: manuelbarrera@ceipguillemdemontgri.com

dilluns, 5 de març del 2018

Manejar la tensió

1. Fes una llista de 3 persones (familiars o amics) que segur que vos ajudarien en el cas en què no poguéssiu assolir una meta per vosaltres mateixos, o en moments determinats que heu necessitat ajuda. 
* El meu germà em tranquil·litza quan alguna persona es fica amb jo i em diu que no passa res perquè potser només això dolent només ho pensa aquella persona. 
* A vegades m'insulten i la meva àvia em diu que estigui tranquil·litzi. 
* La meva germanastra m'ajuda quan el meu germà i jo ens barallem. M'ajuda i em diu que no passa res. 
* Una amiga meva m'ajuda en triar o escollir en alguna cosa quan no estic segura, em mostra les possibilitats. 
* Quan estic trist o plorant el meu cosí em diu que em tranquil·litzi, gràcies a ell em sento millor. 
* La meva mare o els meus avis m'ajuden quan em costa demanar perdó a algú de l'escola, m'expliquen com poder fer-ho pel dia següent. 
* N'Alejandra m'ajuda quan em caic o quan es fiquen amb jo. Em dóna ànims i diu que jo puc. També parla amb les persones que em molesten perquè em deixin en pau.
* Quan em trobo malament, els meus germans petits em fan petons, abraçades, em poden una manta per sobre. 
* Quan estic nerviós, el meu germà petit em diu que em tranquil·litzi o em fa abraçades. 
* Quan em barallo, s'ho explico al meu pare i ell em contesta que no els faci cas. 
* M'enfado en el futbol quan no em surt tot perfecte i el meu amic em diu que la propera vegada ja ho faré bé. 
* Quan em vaig barallar amb els meus amics en l'hora del pati em va ajudar el meu germà, em va dir que parlés amb ells per solucionar-lo. 
* Quan tinc un problema li explico a la mestra. Normalment tots els mestres ens ajuden a solucionar els problemes. 
* Si em sento malament perquè m'he barallat amb algun dels meus amics, m'ajuda dient-me que intenti que tornem a ser amics. 
* La meva família m'ajuda en tot. 
* Si m'enfado, la meva mare m'ajuda a tranquil·litzar-me. 
* El pare d'un amic m'ajuda a solucionar problemes dient-me que demani perdó. 




2. Fer una llista de les activitats que realitzeu fora de l'horari lectiu. Són una obligació o vosaltres desitgeu fer-les i les gaudiu? Té sentit fer-les o no?


* Futbol, deures, còrrer amb els meus germans, repàs i jugar a la "play". Algunes són obligades i d'altres perquè jo vull. La majoria les faig per fer esport i per aprendre. A vegades, si tinc partit el cap de setmana, l'altre dia vaig amb el meu pare a treballar (jardineria). Si algun dia no tinc res a fer, vaig amb la família al parc o a veure cavalls. 

* Handbol, manualitats a casa. Són activitats que m'agraden i les vull fer. De moment no he pensat en fer cap cosa més. 

* Deures, anglès, ball modern... A vegades vaig amb els meus germans i cosins al parc. Hi ha algunes activitats en la meva vida que són obligades, no desitjo fer-les. Tal vegada faré alguna activitat més que desitjo, però encara no ho sé. 

* Al llarg de la setmana faig els deures, repàs, jugar amb aparells electrònics, duc el meu germà a la piscina, participo en un taller de català i en un d'anglès. Si m'avorreixo veig la televisió una estona. En estiu quasi tots els dies  vaig a gimnàstica rítmica. 

* Vaig a ball modern, vaig a apuntar-me a anglès, a vegades vaig d'excursió amb els meus pares, jugo a vídeo jocs, vaig a fer un passeig, estudio i faig els deures, faig manualitats a casa i jugar amb el meu germà. Algunes són obligades, la meva mare em suggereix que faci alguna activitat per no avorrir-me. 

* Em dedico a estudiar amb la meva cosina, passejo amb la meva àvia, munto a cavall, faig els deures, alimento a animals, banyo als meus cans i me'n vaig amb la llanxa amb el meu pare. 

* Durant la setmana jugo amb els meus germans al matalàs inflable, jugo al futbol, jugo a la "play"... També faig activitats amb els meus pares, estudio... Es divendres veig alguna pel·lícula per la nit. M'agradaria fer tennis, però no es pot fer per manca de monitors. 

* Els dilluns, sempre faig els deures i estudio després de dinar, després vaig a la feina de la meva mare i a anglès. Al llarg de la setmana estudio violí a casa i al conservatori, faig els deures, passejo per Vila i vaig a solfeig.  

* Durant tota la setmana faig taller de manualitats, fisioteràpia, repàs, psicomotricitat, deures... i quan m'avorreixo veig la televisió. En el cap de setmana jugo a vídeo jocs quan he acabat tota la feina. La meitat són obligacions i les altres les faig perquè m'agraden. 

* Alguns dies  faig manualitats, la compra amb la meva família, estudio, canto, jugo i faig esport (ball, gimnàstica...)... Aquestes activitats les faig perquè m'agraden. A vegades m'obliguen a estudiar perquè necessito millorar.

* Dos dies a la setmana faig flamenc i urban, que són dos tipus de ball. També els divendres vaig a catequesi. Quan tinc lliure vaig a la botiga amb la meva mare, vaig a patinar pel carrer amb un patinet elèctric, a comprar... No vaig a religió a l'escola, perquè així ho puc fer tot: religió a catequesi i valors a l'escola. 

* Tres dies per setmana faig futbol, i els altres dos vaig a repàs d'anglès. El cap de setmana jugo a la "play", a futbol (partits), estudio, faig els deures...A vegades jugo amb la meva germana i també veig la televisió, jugo amb la "tablet", vaig a casa dels amics... Quasi totes les activitats les faig obligatòriament per millorar en esport i anglès pel consell dels meus pares 

* Jo faig gimnàstica rítmica tres dies per setmana; faig manualitats amb la meva germana, els dissabtes vaig a pintura i a vegades veig la televisió, a comprar amb la meva mare... També ajudo a la meva mare en casa perquè hem fet un calendari de tasques per repartir-nos el treball de casa. 

* Tres dies setmanals faig anglès, futbol i guitarra, els cap de setmana jugo amb aparells electrònics, estudio, faig els deures, jugo amb el meu germà i ajudo a fer la meva habitació, a donar un passeig a la meva gossa i tirar els fems. Els dimarts i els dijous, descanso. 

* Els dilluns i els dimecres faig anglès; i els dimarts i els dijous faig repàs. Tots els dissabtes faig tallers a l'Espai Jove (excursions, manualitats...). A casa jugo amb el meu germà petit. 

* Quasi tots els dies faig repàs (per millorar i treure millors notes) i quan no ve la professora vaig a jugar a futbol o vaig en bicicleta. Els caps de setmana descanso o vaig a dinar amb els meus avis. 

* Vaig a anglès, tornaré a apuntar-me a piscina... En casa faig els deures, estudio, jugo amb les meves joguines... Si m'avorreixo a vegades llegeixo. Els caps de setmana jugo amb aparells electrònics, amics i la meva germana. 
















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada